söndag 12 juni 2011

Royal Tailor - Black&White

Först ut i bloggen får bli lite lättsmält kristen boyband-rockpop, tänkte att man måste sätta standarden lågt till att börja med. Kan erkänna att jag är lite av en all-lyssnare och är inte så kräsen att det måste vara en viss musikstil, jag sväljer det mesta, så bli inte oroliga, jag kommer inte endast att skriva om kristna boyband ;)

Royal Tailor är namnet på detta amerikanska band som består av fyra välkammade kristna killar som är en helt ny bekantskap på den kristna musik-scenen. Deras debutskiva Black&White är precis rykande färsk och bjuder på ett härligt och lättlyssnat modernt pop-sound.  Musikstilen är väl egentligen inte så boyband som man kan tro, de blandar en mängd musikstilar och hämtar bland annat inspiration från Maroon 5 och Michael Jacksson. Resultatet är en salig blandning av syntar, feta trummor och effekter av olika slag med tydliga Gudscentrerade texter främst riktat till ungdomar. Det är lite måbra-musik med gött dunka-dunka skulle jag beskriva det som. Alla låtar är väl inte överväldigande bra med det finns guldkorn som exempelvis min favorit på cdn "Freefall" och singeln "Hold Me Together". Tycker du att det låter intressant så rekommenderar jag den varmt!

Royal Tailor – Black & White - Spotifylänk
www.myspace.com/royaltailor

2 kommentarer:

  1. Ska bli kul att läsa följa bloggen :). Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, trevlig läsning! :)

    SvaraRadera