torsdag 14 juli 2011

"Honey and the bee" och så lite lovsång!

Solen värmer på gott i dessa sommartider, lika hett är det tyvärr inte på kristna releaser nu så här mitt i juli. Det har däremot gjort att jag kunnat lyssna in mig riktigt ordentligt på Owl Citys nya album "All things bright and beautiful" En låt har fastnat särskilt, duetten på albumet, en gullig och mycket trallvänlig kärlekssång som bara inte vill hoppa ut ur huvudet: Owl City – Honey And The Bee



Har du inte redan hört det så är det faktiskt så att Owl City's världsturné kommer att stanna till i Stockholm i oktober på Berns, det finns fortfarande biljetter att köpa men värt att notera är att det är 18 års gräns: Owl City till Stockholm


En annan kul nyhet är att det är en hel del ny lovsång på gång. Matt Redman (mannen bakom lovsånger som "Here I am to worship" och Heart of worship") släpper sitt nya live-album denna vecka och finns redan nu för lyssning på spotify och iTunes: Matt Redman – 10,000 Reasons
Ska för min del definitivt ta och lyssna igenom det om inte annat så i väntan på nästa stora lovsångsrelease denna månad:

Hillsong's nya live-album för i år är "God is able" och jag kan åtminstone konstatera att omslaget i vilket fall som helst är snyggt. För att få sätta öronen i Hillsongs nya projekt måste vi alla tålmodigt vänta till den 26 juli. Hillsong United släppte tidigare i år sitt nya studioalbum "Aftermath" där de helt klart börjat exprimentera med det klassiska United-soundet, frågan är om detta experimenterande även letat sig in i denna "vanliga" Hillsong-realese. Ska bli spännande!

1 kommentar: